15Aug

BELGIA de fapt FLANDRA

Pentru că cei care au întemeiat orașul nostru au venit din Flandra, trebuia să descopăr acest loc special european, al lumii și mai ales al nostru, cu ochii mei. Și l-am descoperit.

Spun Flandra și nu Belgia pentru că am fost doar în Flandra. Țara este atât de diferită în cele două regiuni încât poți spune că vizitezi două țări diferite. Nici măcar aceeași limbă nu o vorbesc dar cu toții stiu franceza. Am vizitat cele mai importante orașe flandreze, începând cu Bruxelles-ul și continuând cu Anvers-ul, Bruges-ul, Gent-ul și micul Leuven. Toate orașe spectaculose, toate locuri deosebite și pline de istorie, de povești și de imagini.

Bruges

În fiecare dimineață ne trezeam, luam autobuzul exact la ora la care era anunțat, ajungeam în maxim jumătate de oră în zona centrală a Bruxelles-ul, la Gara Centrală de unde luam un bilet dus-întors spre destinația noastră. Plecam la ce oră doream (întotdeauna era un trec spre destinația noastră) și ne întorceam la ce oră doream cu ce tren prindeam, fie el personal sau intercity. Până la Bruges, adică cea mai mare distanță, cam cât de la Sibiu la Brașov am făcut o oră. Am stat până pe la 21 în Bruges și apoi ne-am întors seara spre Bruxelles (unde am stat în acest concediu) cât să mai bem și o bere în Centru Vechi. Așa făceam în fiecare zi.

Bruxelles, aparatul din stânga este un touch screen pe care găsești absolut toate cursele trenurilor spre orice destinație, la orice oră. După doar mergeai să îți iei biletul…

De fapt transportul a fost marea surpriză. Absolut orice mijloc de tranport te lasă surprins cât de bine funcționează totul. La Tg. Mureș (pt că la Sibiu avem doar muzeu de aeroport) bilete, check-in si îmbarcare au ținut cam o oră, la Charleroi cam 15 minute. Fără ambuteiaje, fără probleme. În tren nu poți dormi pentru că imediat ajungi la destinație.

Multă ordine, multă curățenie, totul pare gândit, totul este gândit spre a fi frumos. Mult verde, multe mașini, multe biciclete, multă lume: belgieni, europeni, arabi, africani, indieni, asiatici, sud-americani, orice etnie sau nație o poți găsi în Belgia.

Gent, multă veselie, muzică și voie bună

Oamenii nu au stresul vieții de zi cu zi. Autobuzul nu întârzie, traficul nu se blochează, ai bani și de utilități și de mâncare și de distracție și de haine și de concediu. Viața o trăiești cu zâmbetul pe buze. Prețurile sunt foarte ok, noi rămăsesem cu aproape jumătate din bani necheltuiți și chiar și după ce ne-am cumpărat o groază de cărți și haine și ciocolată și alte suveniruri….tot ne-am întors cu bani înapoi.

Anvers, relaxare la peste 70 de ani

BRUXELLES

Este capitala Europei, este un oraș atât de bine gândit încât de orice ai nevoie rezolvi foarte repede. Un sistem de transport foarte bine organizat, un centru plin cu bere, dantelă și ciocolată, monumente dintre cele mai frumoase și multe zâmbete.

Bruxelles, Place Centrale

Îl știam, l-am vizitat în trecut dar tot a reușit a mă surprinde cu ceva nou. Este un oraș frumos și plin de viață și îl recomand oricărui turist căutător fie de distracție, fie de cultură și istorie fie de o fruptură bună și o bere în Place Centrale.

Bruxelles, pe acest paviment a călcat și Nicolau Olahus (despre acest mare sibian am scris aici) în urmă cu ceva sute de ani

ANVERS

Anvers

Este al doilea oraș al Belgiei. Zona istorică este mică, mult mai mică decât al celorlalte orașe dar orașul este plin de acțiune. Nu am rămas atât de impresionat de monumentele medievale cât am rămas fără glas cînd am ieșit din tren și am văzut cum arată gara. Imensă. Atât cea veche cât și cea nouă. 24 de linii organizate pe patru nivele. Este a patra gara din lume.

Anvers, cele patru etaje ale gării

În rest orașul se pregătea de un festival gay și totul era plin de curcubee. Au și o mică plajă, au multe case noi integrate între cele vechi dar mai ales au multe case restaurate și refăcute după luptele din cel de Al Doilea Război Mondial.

LEUVEN

Leuven, primăria

Este unul din marile centre universitare europene. Primăria este spectaculoasă, un monument veritabil al goticului european. Este plin de anticariate, plin de terase, plin de tineri, studenți, masteranzi sau doctoranzi. Peste toți aceștia, turiști, mulți turiști. Este un oraș ce explodează de viață.

GENT

Gent, castelul conților

A fost surpriza plăcută a periplului flandrez. Mare, mult mai mare zonă istorică, un canal liniștit cu iahtulețe multe și bărcuțe și la fel de plin de turiști. Oriunde te învârți găseai un turist. Belfroi-ul din Gent este cel mai înalt și îți taie respirația.

Canalele sunt și ele mult mai frumoase decât în alte locuri în lume iar castelul conților este absolut impresionant și merită vizitat. Și ce poate fi mai frumos decât la finalul plimbărilor să dai peste casa în care s-a născut Carol Quintul, unul din marii oameni ai istoriei europene.

BRUGES

Bruges

A fost ultimul oraș vizitat, ultimul oraș flandrez descoperit dar atât de frumos, de monumental și de maiestuos. Un oraș excelent, la fel de plin de terase, turiști, bere, ciocolată și multă multă istorie.

Este un oraș ideal de city break. Ai ce vedea iar cele trei turnuri imense iți iau privirea. Totul este restaurat și este interesant să vezi cum o altă capitală culturală europeană s-a dezvoltat în anii ce au urmat.

Leuven

de abia aștept ca și la Sibiu să evadăm din menghina celor trei piețe și a străzii Bălcescu și să vedem magazine de suveniruri sau cafenele și restaurante prin Piața Aurarilor, Piața Armelor, strada Cetății sau Faurului….în Belgia orice loc este folosit și ocupat.

Leuven, în toate cele cinci orașe vizitate se amplasau scene, se pregăteau de festivaluri, de concerte și de distracție

Leuven, berea belgiană merită gustată fără preget

Leuven, deseori în mijlocul orașului găsești astfel de oaze de liniște

Bruxelles, țara este Raiul bicicletelor

Bruges, cea mai bizară fotografie de cuplu…haha