Dec
04
Toata lumea injura rezultatul acestor alegeri si faptul ca ele au dus in Parlament oameni care nu au castigat colegiile.
Judecati un pic si dati-va cu parerea. Daca s-ar fi votat pe un uninominal castigator am fi avut urmatorul rezultat:
40% din populatia Sibiului au votat PDL si ar fi avut 3 senatori si 5 deputati. 40% din populatia Sibiului ar fi avut aceasta reprezentare in Parlament.
22% din populatia Sibiului au votat PSD si ar fi avut 1 deputat. 22% din populatia Sibiului ar fi avut aceasta reprezentare in Parlament.
17% din populatia Sibiului au votat PNL si nu ar fi fost reprezentati in Parlament. 17% din populatia Sibiului nu ar fi avut aceasta reprezentare in Parlament.
Restul oricum nu au facut 5%.
Vi s-ar fi parut ok?
Astept parerile voastre.













04.12.2008 la ora 3:52 pm
asta cu PDNL e doar o greseala sau tocmai ai facut o dezvaluire bomba? se infiinteaza Partidul Democrat National Liberal :D?
votul asta uninominal a fost o porcarie. de la inceput pana la sfarsit. algoritmul tau e un punct de vedere dar nu face altceva decat sa contrazica in fapt sistemul uninominal. ce prezinti tu, de fapt, e un vot de lista, care ar trebui sa distribuie in functie de procentele adunate numarul de parlamentari. de acord cu tine. insa logica asta nu are cum sa functioneze daca vorbim de vot uninominal. s-au facut niste colegii in care s-au infruntat niste candidati. mi s-ar fi parut normal ca cel cu cele mai multe voturi sa primeasca locul. asta inseamna uninominal. nu o lupta intre partide si procente judetene ci intre 3 oameni. iar cel mai bun castiga locul de parlamentar. esti de acord?
04.12.2008 la ora 4:30 pm
In politica nu trebuioe sa te grabesti deciziile se iau la rece cu mult calm.PDNL??(PD+PNL=LOVE?????)
Apropo de graba asa s-a facut si legea votului uninominal,in graba,sub presiune,pe picior fara calcule profesioniste.Pacat ca au ratat parlamentul oameni cu deja dovedita experienta in politica si au intrat in parlament mascarici si papagali(vezi discursul noului bufon ala parlamentului,Prigoana-apropo il consiliaza Bahmutanca?)
04.12.2008 la ora 4:31 pm
pt Brylu
1. PDNL e o greseala. Slava domnului
2. algoritmul meu ar fi real daca s-ar fi votat modelul britanic de uninominal, adica cine castiga colegiu ia mandatul. acesta ar fi rezultatul in Sibiu. Nu e nici o logica, nici o schema. este doar un uninominal asa cum il doresti tu, de ex.
3. Eu nu sunt de acord. Itit dau exemplul britanic. 22% din populatia Marii Britanii, cei care au votat pe liberali, sunt reprezentati de 5 parlamentari. Nu pot fi de acord cu asa ceva.
07.12.2008 la ora 8:16 pm
ca un bou ce sunt cateodata tot sterg, din greseala, comentariul lui Brylu.
Asadar, pt a face dreptate iata comentariul….
Razvane, as schimba sistemul politic romanesc pe cel britanic la orice ora din zi si din noapte. Nu mi-l da ca exemplu negativ. Algoritmul tau este bun din punct de vedere logic liberal. E anormal ca in parlament sa ajunga un candidat cu 34 de voturi sau unul care s-a clasat pe pozitia a treia in colegiul in care a candidat. Hotarati-va: vreti uninominal sau liste? Daca vreti liste, ai perfecta dreptate. Numarul de parlamentari trebuie impartit in functie de procentele de partid. Dar daca vreti uninominal, atunci intelegeti ca cel cu cele mai multe voturi pe un colegiu ar trebui sa devina parlamentar. Restul voturilor se pierd. De aia e uninominal.
08.12.2008 la ora 11:21 pm
pt Brylu
voturile nu se pierd, se duc la alti alesi din acelasi partid. mie nu mi se pare corect ca 60% dintre sibieni sa aiba un deputat si 40% din sibieni sa aiba 5 deputati si 3 senatori.
09.12.2008 la ora 6:57 pm
60% din 40%, nu dintre sibieni. mie mi se pare foarte corect daca vorbim de vot uninominal. ca nu vorbim de partide, ci de oameni. nu asta e esenta votului uninominal? omul?
atunci, cum vezi tu votul uninominal daca varianta asta nu e pe placul tau?